Д. Ристивојевић: ГДЕ МОГУ ДА КУПИМ СЕБЕ

Сведоци смо свакодневне појаве нових тржних центара широм Србије. Свеже боје реклама на билбордима привлаче пажњу купаца и боре се за њихову наклоност. Наравно, рекламира се увек нешто ново и боље од других, али на крају се све своди на исто, тумарање кроз светлуцаве тунеле пуне шаролике робе, разгледање до изнемоглости, осећај клаустрофобије и недостатка свежег ваздуха. Питање које се се овде поставља јесте везано за разлог оволике навале шопинг молова на српско тржиште.

Србија је своје тржиште, према методологијама неолиберала западне политике, широко отворила свим заинтересованим странама. Један велик удео на српском тржишту држала је компанија Делта, али је услед политичких превирања дошло и до економског поремећаја, са последицом доласка белгиске компаније Delhaize. Хрватски Агрокор (Идеја) држи се и даље упркос тешкој кризи и огромном дугу у матичној земљи Хрватској.

Трговачи ланци, приликом доношења одлуке о улагању и доласку на неко ново тржиште, раде врло детаљне и исцрпне анализе и студије које ће бити основа за доношење одлуке о инвестицијама. То такође подразумева да већ унапред знају кога ће највише очекивати у својим продавницама када отворе врата окићена балонима.

Оно што је тенденција савремене светске трговине јесте сасвим други приступ куповини. Највише млади, али све више и оних средњих година купују од куће, путем интернета и уопште немају потребу да посете неки тржни центар. Добар интернет, одлично урађени сајтови за куповину он-лине, добре цене само неки су од главних разлога за напуштање традиционалних видова трговине. Роба која се наручи, брзо стигне, лако се плати, често се деси да буде и попуста и што је битно лако може и да се врати ако није одговарајућа. У неким земљама, чак постоје сервиси у поштама где се се може убацити роба која није одговарајућа, односно која се враћа продавцу и то нон-стоп 24/7. Продавац брзо реагује и шаље нову робу која ће задовољити купца. На овај начин се ствара механизам који купца увек може да задовољи.

Шопинг центри полако изумиру, али не и у Србији. Српски купац се још увек поносно и чврсто држи обилазака молова као каквих култних места где се дешава живот. То знају и трговачке компаније које шире своје мреже у Србију и граде нове продајне центре без обзира на наведене трендове у трговини. Докле год купци у Србију не схвате нову димензију трговине коју нуди интернет, дотле ће плаћати више за робу коју купују у продавницама. Интернет трговина представља отварање једног новог поглавља које ће тржиште представити као прави тренутак истине, место праве цене где се неспутано другим елементима спајају понуда и тражња. Зато треба кренути без страха од технологије у том правцу и натерати трговачке центре да понуде нешто ново и боље за купца, наравно по нижим ценама.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Можете користити ове HTML ознаке и атрибуте: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>